ZA PROFILEM S JITKOU ZAJÍČKOVOU / @JITKAZAJICKOVA




„Vše v přírodě - každá květina, každý strom a každé zvíře nás může mnohému naučit." Eckhart Tolle 


Vítejte ZA PROFILEM, projektem, který spojuje lidi s láskou k přírodě a přírodní kosmetice. O projektu se můžete dozvědět více zde a sami se do něj můžete i zapojit. 
Svět přírodní kosmetiky mě v mnohém změnil. Nejen, že mi pomohl s pletí, ale také jsem měla tu možnost objevit skvělou komunitu lidí, ať už výrobce kosmetiky, majitelé eshopů s přírodní kosmetikou nebo samotné uživatele přírodní kosmetiky. Velmi mě zajímala jejich cesta k přírodní kosmetice, jak jim pomohla, jejich rady a tipy, oblíbené produkty a mnoho dalšího. Proto jsem se začala ptát. A oni ochotně a vstřícně odpovídali. Moc všem zúčastněným ještě jednou z celého srdce děkuji, nesmírně si vážím vašeho času a moc se těším na další inspirativní rozhovory. 


Příjemné čtení.
____________________________________________________

SNAŽÍM SE NAJÍT NA KAŽDÉM DNI NĚCO HEZKÉHO, RADOVAT SE I Z MALIČKOSTÍ
                                                                                           
Mám opravdu velkou radost, že mohu v dnešním díle představit zrovna JITKU ZAJÍČKOVOU. Jitku sleduji na instagramu snad nejdéle, protože její akvarel je prostě fantazie pro oči i duši. Jitka však není inspirativní jen po umělecké stránce. Její pohled na svět přírodní kosmetiky mě přiměl přemýšlet o některých věcech jinak. Jitka používá přírodní produkty s naprostou lehkostí a nenuceností, jsou přirozenou součástí jejího života. Vybírá si jednoduché a účinné produkty a sama si vyrábí peelingy, masky i pleťové vody. Na jejím blogu blog.zajickova.eu můžete najít i sekci domácí kosmetika, kde najdete například postup na výrobu šlehaného levandulového mýdla. 
Jitku určitě sledujte na instagramu @jitkazajickova a na facebooku Art By Jitka, najdete zde totiž nejen nádherné Jitčiny výtvory, ale také kurzy, které Jitka vede. 
Doufám, že pro vás bude tento rozhovor stejně inspirativní jako pro mě a dýchne na vás Jitky nenucenost a přirozenost. 

Seznamte se...

blog.zajickova.eu
"Jmenuji se Jitka a mám prsty věčně od barev. Po cestách sbírám kamínky, peříčka a zajímavé přírodniny, mám ráda obyčejné luční kytky.
Jsem máma dvou puberťáků, původně jsem chtěla jít cestou vědy, ale našla jsem se v akvarelu. Jeho kouzlo moc ráda předávám i na kurzech, které vedu přes pět let hlavně v Praze.
Mimo malování moc ráda vařím a občas si píšu blog. Vedle jídel v kuchyni si vařím i domácí kosmetiku, některé své recepty jsem předvedla i v České televizi (pořady Sama doma, Wifina)
Chystám knihu o akvarelu a moc ráda bych jednou ilustrovala encyklopedii."

ČÍM JEDNODUŠŠÍ PRODUKT, TÍM LÉPE

Co tě přivedlo k přírodní kosmetice? 
K přírodní kosmetice jsem přišla úplně přirozeně, už jako malé mi babička myla vlasy žloutkem a přelívala heřmánkem. 
Jak dlouho používáš přírodní kosmetiku? 
Otázka je, co považujeme za přírodní kosmetiku.  Jsem proti nakupování zbytečností. Čím jednodušší produkt, tím lépe a pokud se jedna věc dá použít více způsoby, má u mně vyhráno! Abych se vrátila k otázce: Už v pubertě v devadesátých letech jsem si míchala peeling z cukru, kávy nebo soli, experimentovala s pleťovými maskami z domácích surovin. I jako malá jsem věděla, že šťáva z vlaštovičníku pomůže proti bradavicím...
Pomohla ti přírodní kosmetika s nějakým problémem? 
Moje pleť miluje oleje místo tělových mlék, hlavně po koupání. Výborná je konopná kosmetika Cannaderm.
Jaké byly tvé vůbec první produkty z přírodní kosmetiky, které jsi vyzkoušela? 
Bylinné odvary, citronová šťáva nebo ocet na vlasy, oleje na tělo.
Jaké jsou tvoje oblíbené značky přírodní kosmetiky a proč právě tyto? 
Musím se přiznat, ve značkách se moc neorientuji. Období hledání už mám za sebou. Ve svém věku se držím toho, co se mi osvědčilo. Oleje si kupuji jednodruhové, většinou i v potravinářské kvalitě, zrovna tak růžovou vodu - tu pak používám i při vaření :)

MÁM RÁDA, KDYŽ JSOU OBALY FUNKČNÍ, KRÁSNÉ A I TŘEBA OPAKOVANĚ POUŽITELNÉ

Jaké jsou tvoje nejoblíbenější produkty z pečující kosmetiky? 
Růžová voda, pomerančová voda na pleť - kupuji si v potravinářské kvalitě, mandlový olej na tělo i obličej, ricinový olej na řasy a obočí, krémy a šampony Alverde.
Jaké jsou tvoje nejoblíbenější produkty z dekorativní kosmetiky?
Moc ráda používám minerální pudry, vyhovuje mi dekorativka od Alverde, moc ráda mám tělový pudr od Dr. Hauschky.
Vyzkoušela jsi někdy nějaký produkt z přírodní kosmetiky, který ti vyloženě neseděl? 
Zatím jsem nenašla přírodní řasenku, která by mi vyhovovala.
Co ti nejvíc chybí v sortimentu přírodní kosmetiky? 
Laky na nehty :), ale už se objevují i přírodní varianty.
Kde čerpáš informace o přírodní kosmetice? 
Vzhledem k tomu, že už nehledám, tak ani přehnaně nesleduji. Každopádně, internet je dobrým zdrojem informací, jen je potřeba si je raději ověřovat.
Je pro tebe důležitý design produktu? Co říkáš na balení přírodní kosmetiky a která značka v tě v tomto směru nejvíc baví? 
Mám ráda, když jsou obaly funkční, krásné a i třeba opakovaně použitelné. Moc se mi líbí obaly Indívo :).

MĚLI BYCHOM SI UVĚDOMIT, ŽE LIDSKÁ KŮŽE JE NEJVĚTŠÍM ORGÁNEM LIDSKÉO TĚLA, A CO NAMAŽEME NA KŮŽI, DOSTÁVÁ SE DO ORGANIZMU.

Proč by lidé měli začít používat přírodní kosmetiku? 
Přírodní kosmetika není všespasitelná, éterické oleje mohou být pro někoho velmi alergizující, proto bych radila opatrnost a dbát i na dobu spotřeby. Měli bychom si uvědomit, že lidská kůže je největším orgánem lidského těla, a co namažeme na kůži, dostává se do organizmu. Proto bych se přinejmenším vyhnula kosmetice s parabeny, silnými konzervanty, umělou parfemací atd.
Zkoušela si někdy vyrobit nějaký produkt doma? Pokud ano, jak si s ním byla spokojená? Vyrábím si pleťové vody, masky k rychlé spotřebě, peeling, balzám se včelím voskem. Všechno funguje, jak chci, jen je potřeba počítat s hygienou při přípravě a dodržet podmínky skladování.
Kde nejčastěji nakupuješ přírodní kosmetiku? 
Přes internet si kupuji suroviny pro výrobu, jednotlivé - hotové produkty - většinou v kamenných obchodech.
Co tě nejvíc překvapilo během používání přírodní kosmetiky? 
U pečující asi nic, věděla jsem, do čeho jdu :)
Kdyby si musela používat jen jeden produkt z přírodní kosmetiky, jaký by sis vybrala? Kokosový olej nebo mandlový olej - dá se použít skoro na vše, kdybych mohla dva, přidala bych jedlou sodu.
Koho ráda sleduješ v oblasti přírodní kosmetiky, kdo tě inspiruje?  
Mám ráda Petru z Indívo a Anet z BiorythmeObě jsou v oboru velmi vzdělané mladé dámy, co se vrhly na výrobu kvalitní a certifikované kosmetiky.
Proč si začala psát blog? 
Blog si vedu od roku 2008, nejdřív plnil funkci deníku, teď se lehce vyprofiloval více směrem k výtvarnu.

Moc děkuji Jitce za rozhovor. 



Komentáře

Oblíbené příspěvky