Jak překonat podzimní chmury


Nevím jak vy, ale já mám na podzimu ráda, jen ty nádherně zbarvené listy a dny, kdy svítí sluníčko. Ty propršené, šedé dny teda v lásce nemám. Ano je fajn, když je jeden den sychravo a člověk si doma udělá pohodu, ale na podzim často převládají právě ty šedé, větrné, propršené dny. Když jsem byla mladší, mívala jsem začátkem podzimu vždy celkem velkou úzkost, stejně tak začátkem jara. Jeden můj doktor to nazýval sezónní úzkost. Asi to bylo vždy tím, že začíná úplně nové období, ve vzduchu je cítit něco, co nedokážu popsat, nový začátek, nejistota. Objevovaly se mi hodně vzpomínky, vracely se mi některé pocity...těžko se to popisuje. V současnosti už takové stavy naštěstí nemám a když už náhodou ano, tak jen velmi mírně. Možná odešly s věkem, se zkušenostmi, nevím. Ale vím jistě, že jsem na začátek jara i podzimu musela být vždy psychicky připravená. Teď už mívám jen občas chmury. Takové to podivné smutno, které příjde z ničeho nic, nebo jen větší pocit nostalgie. A protože se už po těch letech nerada v těchto pocitech patlám a utápím, mám svoje tajné zbraně, jak nepřítele potlačit hned v začátcích. Jaké to jsou? 



SVĚTLO, SVĚTLO A JEŠTĚ STOKRÁT SVĚTLO
Vím, že těď se asi zděsili všichni ekologové, ale já na podzim a v zimě potřebuju hlavně světlo. Hodně světla. Samozřejmě nejlépe slunce, ale když je venku škaredě, musím hned vytáhnout žaluzie a rozvítít světla. Nestačí mi jedna svíčka na okně, potřebuju mít pocit, že je den a ne noc, jak se nás o tom snaží přesvědčit tma venku. Jedno období jsem zkoušela žít tak, že jsem byla doma v té přirozené tmě, abych byla v souladu s přírodou a jejími rytmy. No...bylo mi děsně, byla jsem v totálním útlumu, přicházely děsivé myšlenky a celkově jsem byla unavnější. Takže pro mě je světlo číslo jedna. 

ČERNÝ ČAJ S CITRÓNEM A CUKREM 
Tuhle kombinaci miluju už od dětství. Během roku si většinou dělám jiné čaje, často bylinkové, ale jakmile začnou podzimní dny, je tohle přesně ten čaj, který mě nakopne a dodá energii. 

PODCAST LINKA
Nejsem úplný znalec podcastového světa a nemám přehled, co je trendy a top. Sama poslouchám jen tři podcasty, které mě neskutečně baví každým dílem. Jsou to podcasty V OBLACÍCH od Terezy Salte, SE SESTROU od holek z A Cup of style a LINKA od Terezy Salte a Kovyho. Poslední zmíněný je pak mým vůbec nejoblíbenějším podcastem. Miluji Terezky příjemný hlas a její rozhled a obdivuji bystrost a vtip Kovyho. Určitě si je poslechněte. Vždy mě rozveslí a zlepší den.  


INDIE FOLK
Občas i já mám takovou tu náladu, jen se zachumlat do deky, udělat si čaj a nedělat vůbec nic a nemám ani potřebu se nějak rozveselovat nebo tahat z depky. V takový moment si pouštím indie folk. Nádhernou uklidňující hudbu, která se mě hluboce dotýká. Pokaždé cítím takový příjemný pocit, vše je v pořádku a přesně tak, jak má být. Zkuste si na youtube poslechnout nějaké indie folkové kompilace je jich tam opravdu hodně. Moje oblíbené jsou hlavně ty podzimní a nebo celkové kompilace za uplynulý rok. 

SHOW JANA KRAUSE
Ve dnech, kdy jsem doma a jsem extra líná, nebo potřebuju rozveselit a trochu nakopnout, pouštím si svoje oblíbené rozhovory. A poslední dobou se hlavně pravidelně dívám na Show Jana Krause a občas u toho dostávám záchvaty smíchu (můj tip je například letošní díl z 18.9., kdy zaperlil hlavně poslední host Jaroslav Maryška :-)

STARÉ DOBRÉ SERIÁLY
Přátelé, Gilmorova dětvčata a Krok za krokem, seriály, které nikdy nezklamou a vždy vás na chvíli vytrhnou z jakéhokoli smutku. 

PROCHÁZKY NA SLUNÍČKU
Světlem jsem začala a světlem taky skončím. To hlavní, co v podzimních dnech dělám je, že jakmile vysvitne byť jen trochu sluníčka, okamžitě vybíhám ven, lenost nelenost a vystavuju se paprskům. Takový den mě nabije na pár dní dopředu. Nejlepší jsou procházky v přírodě, blízko lesa, nebo třeba někde na kopci, kde můžete rovnou pouštět i draka a probudit v sobě dítě, dost se u toho zasmějete a uvolníte (opravdu je to zábavnější, než to na první pohled vypadá :-)) Hlavně se kochám tou barevnou paletou všude kolem, dýchám krásný čerstvý vzduch a užívám si světlo a teplo. 

Tak to jsou moji pomocníci. Budu ráda, když mi napíšete do komentářů, jak vy bojujete s podzimními chmury a náladami, můžete tím sami někoho inspirovat A pokud se trápíte víc, než snesete, nebojte se vyhledat odborníka. Není na tom nic divného, naopak je to velmi zajímavá zkušenost, která vám může pomoci lépe se pochopit. Nezapomeňte, že nic netrvá věčně a vše se neustále mění. 

Mějte krásný podzim s úsměvem na rtech
Lenka





Komentáře

Oblíbené příspěvky