ZA PROFILEM II. / @S_LASKOU_K_ZIVOTU




Vítejte již po druhé ZA PROFILEM, projektu, který spojuje lidi se zájmem o přírodní kosmetiku a lásku k přírodě. Prostřednictvím rozhovorů vám předávají myšlenky a názory, které vás mohou inspirovat a nastínit novou cestu. O celém smyslu projektu si můžete přečíst v prvním článku.

Přeji všem inspirativní čtení.


"Z ÚCTY K VLASTNÍMU TĚLU, Z ÚCTY K PŘÍRODĚ  A PLANETĚ."

V dnešním díle vám velmi ráda představuji Alenu, kterou můžete znát z instagramového profilu @s_laskou_k_zivotu. Vedle instagramu a facebooku (kde jí můžežete sledovat na profilu Svět podle Ellen), vede Alena nádherný blog WWW.SLASKOUKZIVOTU.CZ který je plný inspirativních článků od krásy po zdravý životní styl. Na webu najdete nejen recenze kosmetiky, které Alena opravdu umí a vždycky mi představí nějaký nový produkt, ale také nádherná a motivující zamyšlení nad životem a láskou. Tenhle blog prostě stojí za pozornost. 

A co by o sobě a svém blogu řekla sama Alena?: "Když má člověk psát o jiných, jde to snáz. Jsem nenápadný člověk, který nesnáší konflikty, neskutečně nerozhodná a na dnešní dobu snad až zbytečně moc empatická. I z toho důvodu jsem si založila blog: abych mohla lépe ventilovat své pocity. Časem jsem zjistila, že některé články oslovily nemalou skupinu lidí, kteří mají stejné názory, myšlenky a vnímání světa jako já. To mi dodalo odvahu psát víc, hlavně o tématech, jimiž sama žiju. Kdyby byly dny nafukovací, jistě bych na blog přidala i rubriku věnovanou vaření, to je má velká slabost, a kdybych nebyla technické poleno, dávno bych rozjela YouTube kanál."

Co tě přivedlo k přírodní kosmetice? 
Obyčejný dopal. Roky jsem tuto oblast ignorovala. V pubertě většina mých kamarádek používala tonika na mastnou pleť a alkoholem, tak jsem si ho koupila taky. K odlíčení mi sloužila voda s mýdlem, krém jakýkoli právě byl – klidně i na ruce. Vlasy jsem mívala vždy pěkné, tam o nějaké extra péči také nemohla být řeč. Po nějakém čase mi však pokožka dala jasně najevo, že takhle by to tedy nešlo. Dostavily se popraskané žilky, přesušená pleť, lupy, ekzémy a čím dál častěji alergické reakce.
Jak dlouho používáš přírodní kosmetiku? 
Zhruba tři roky. Z počátku jsem kosmetiku chtěla ze svého života smést úplně. To se ale neukázalo jako dobrá volba. Postupně jsem se tedy začala oťukávat s přírodní kosmetikou. Předcházely tomu měsíce učení, zkoumala jsem, v čem jsou největší rozdíly, na co si dát pozor, co jak na pleť působí.
Pomohla ti přírodní kosmetika s nějakým problémem? 
Ano! Pomáhala a pomáhá. Byl to běh na dlouhou trať, ostatně jako vždy, když člověk přechází z konvenční kosmetiky na přírodní, ale byla jsem trpělivá. Po třech měsících jsem se zbavila lupů, pleť v obličeji se vybalancovala do půl roku. S každým dalším produktem objevuju něco nového. Zjistila jsem například, že mi nejvíce vyhovuje olejová péče: na odlíčení i výživu.
Jaké byly tvé vůbec první produkty z přírodní kosmetiky, které jsi vyzkoušela? 
Začínala jsem s produkty od české firmy Pleva, obsahovaly hodně propolisu a krásně mi pomohly hojit pupínky ve tváři. Pořídila jsem si také kokosový olej, zelený jíl a zahodila levné pleťové krémy.

"BYL TO BĚH NA DLOUHOU TRAŤ, OSTATNĚ JAKO VŽDY, KDYŽ ČLOVĚK PŘECHÁZÍ Z KONVENČNÍ KOSMETIKY NA PŘÍRODNÍ, ALE BYLA JSEM TRPĚLIVÁ." 

Jaké jsou tvoje oblíbené značky přírodní kosmetiky a proč právě tyto? 
Mou srdcovkou je aromaterapeutická kosmetika Saloos, jejich produkty mě nikdy nezklamaly. Ráda se vracím ke kosmetice Pleva, která voní medem, Weledě, kterou považuju za opravdu špičkovou, PurityVision, jejichž sortiment je malý, zato plný pokladů. Zapomenout nesmím ani na šetrnou slovenskou Soaphorii a českou rodinnou firmu Renovality, která boduje se svými přírodními oleji – nevycházím z údivu, jak jsou ti lidé činorodí!
Jaké jsou tvoje nejoblíbenější produkty z pečující kosmetiky? 
Bikini krém od Bioaromy – skvěle vyrovná pH, pomáhá předcházet zánětům a zarůstání chloupků
Arganový olej od Renovality – mažu se jím celé těhotenství a kůži mám jako miminko
Sprchový olej Erotika od Saloos – ženský, smyslný a hřejivý, používám pořád dokola!
Revitalizační & rozjasňující gelkrém na oči s chladivým účinkem od Soaphoria – první a zatím jediný gel, který mi dokáže vyzmizíkovat pytle pod očima a redukovat tmavé kruhy.
Jaké jsou tvoje nejoblíbenější produkty z dekorativní kosmetiky?
Minerální make-up Uoga Uoga – za pár vteřin vykouzlí krásný, přirozený look bez zatížení
Rtěnky Lavera z řady Trend Sensitiv 2014 - veškeré odstíny růžové
Tužka na obočí Yves Rocher, odstín Cendré – díky máslu karité je poddajná, krásně se s ní „kreslí“
Vyzkoušela jsi někdy nějaký produkt z přírodní kosmetiky, který ti vyloženě neseděl? 
Produkty od Alverde, zatím jsem nenašla nic, co by mi úplně sedlo. Obecně špatně snáším citrusy, to může být kosmetika jakkoli kvalitní a “košér“ a nikdy to nedopadne dobře.

"POKUD V SOBĚ ČLOVĚK DOKÁŽE NAJÍT DOST TRPĚLIVOSTI A DÁ PŘÍRODNÍ KOSMETICE ŠANCI, ABY UKÁZALA, CO UMÍ, BÝVÁ ZPRAVIDLA OHROMENÝ TĚMI VÝSLEDKY."

Co ti nejvíc chybí v sortimentu přírodní kosmetiky? 
Ocenila bych více pečující kosmetiky zaměřené na intimní partie. Je to stále dost tabuizované téma, přitom ženy ani netuší, jak moc může přírodní kosmetika zrovna v této oblasti pomoci. Také by se mohl rozšířit sortiment kosmetiky pro muže.
Kde čerpáš informace o přírodní kosmetice? 
Velkou školou mi byla kniha Probuďte svou krásu: jedinečný způsob Dr. Haushka od S. W. Kurz a také knihy Doba jedová 1 a Doba jedová 2 od profesorky A. Strunecké. Hodně mě inspirují a vzdělávají blogerky, které se o myšlenku přirozené krásy aktivně zajímají, například @holkybezsilikonu, @zivot_bez_chemie a další.
Je pro tebe důležitý design produktu? Co říkáš na balení přírodní kosmetiky a která značka v tě v tomto směru nejvíc baví? 
Obal je lákadlo, pastva pro oči a mnozí lidé rádi vybírají právě očima. Já na něm nelpím, ale vždy mě potěší, když jsou obaly z recyklovatelného materiálu (např. značka Natura Siberica). Obecně mám ráda design lotyšské značky Mádara a mýdel české manufaktury Almara Soap.
Proč by lidé měli začít používat přírodní kosmetiku? 
Z úcty k vlastnímu tělu, z úcty k přírodě a planetě. A aby odlehčili organismu. Kůže je obrovský orgán, který nasává vše, s čím přijde do kontaktu, jako houba. Bohužel, stále máme tendenci ho podceňovat, zapomínat na něj, nestarat se. Je nám jedno, co na sebe mažeme, co si oblékáme, co nám vstupuje do těla skrz póry. Pokud v sobě člověk dokáže najít dost trpělivosti a dá přírodní kosmetice šanci, aby ukázala, co umí, bývá zpravidla ohromený těmi výsledky.
Zkoušela si někdy vyrobit nějaký produkt doma? Pokud ano, jak si s ním byla spokojená? 
Přiznám se, že zatím experimentuju jen málo, ale jednou se do toho pustím! Až odejdu z města na venkov, do prostředí, které k tomu přímo vybízí, začnu vyrábět. A také žít „bezobalově“. Zatím mi stačí umíchat si jílovou masku, napařit obličej nad bylinkovým čajem a připravit si pečující balzám na rty z kousku rtěnky a bambuckého másla.
Kde nejčastěji nakupuješ přírodní kosmetiku? 
Zamilovala jsem si e-shop Biooo.cz, kde jsem zatím našla vše, co jsem hledala, a navíc mi vyhovuje jejich vlídný přístup a poradenství. Líbí se mi také malé a milé projekty, které si lidé vytvoří sami, prakticky od nuly (např. Krásná každý den, biobalicek.cz a další). Jsem ale ráda, že se přírodní kosmetika pozvolna dostává i do drogerií, a je tak veřejnosti více na očích.

"KDYKOLI POUŽÍVÁM PŘÍRODNÍ KOSMETIKU, CÍTÍM SE PŘÍRODĚ BLÍŽ, VNÍMÁM JEJÍ VŮNI I SÍLU A NAJEDNOU SE CÍTÍM SKVĚLE I JÁ."

Co tě nejvíc překvapilo během používání přírodní kosmetiky? 
Začátky byly šílené. Pleť stávkovala, potíže se přechodně dokonce zhoršily, vlasy byly najednou nezvykle hrubé. Ale po čase se všechno v dobré obrátilo a já jsem se skutečně nestačila divit, jaké změny její používání způsobilo. Zamilovala jsem se do takového způsobu hýčkání. Kdykoli používám přírodní kosmetiku, cítím se přírodě blíž, vnímám její vůni i sílu a najednou se cítím skvěle i já.
Kdyby si musela používat jen jeden produkt z přírodní kosmetiky, jaký by sis vybrala? 
Arganový olej. Je úžasně multifunkční, dá se použít na pleť, na korekci jizev, strií, na výživu vlasů, rtů, slouží jako vydatná oční péče, změkčuje pokožku na loktech i kolenou a dobře se s ním snese prakticky každý typ pokožky.
Koho ráda sleduješ v oblasti přírodní kosmetiky, kdo tě inspiruje?
Svět podle Lu (@svetpodlelu), Maruška Donajová (@maruskaveg), Andrea Růžičková (@andrea_kerestesova_ruzickova), Kristýna Langerová (@kristylangerova), Karolína (www.simplyliving.cz), Zuzka Konečná (@zivot_bez_chemie) a ty.
Proč si začala psát blog? 
Vystudovala jsem bohemistiku, psaní mě živí, ale hlavně neskutečně baví. Nikdy jsem se nedokázala na veřejnosti moc projevovat, na to jsem příliš stydlivá, ale psaní je kouzelná terapie ideální způsob, jak se vyjádřit. A třeba i inspirovat a pomáhat – to je, myslím, úžasná přidaná hodnota!

                                                                                          S LÁSKOU K ŽIVOTU 

Moc Alence děkuji, že se projektu zúčastnila, podělila se o svůj čas a poskytla nám svůj pohled na svět přírodní kosmetiky. 
_________________________________________________________________________________

Na další díl se můžete těšit opět příští čtvrtek 15.3.. O své názory se podělí neméně inspirativní žena a to Kristiana, kterou sledujte na instagramovém profilu @ZEZIVOTAKRISTI a na blogu WWW.ZIVOTNI-KOUZLO.CZ. Já se těším moc.

Krásný den.
L.

Komentáře

Oblíbené příspěvky